کشکول طلبگی

امام صادق علیه السلام وازپدربزرگوارشان علیه السلام واوازپدربزرگوارشان امام سجادعلیه السلام واوازجدبزرگوارشان امیرالمومنین علیه السلام روایت فرمودند: «ان لله بلدة خلف المغرب یقال لها «جابلقا» و فی جابلقا سبعون الف امة لیس فیه امة الا مثل هذه الامة فما عصوا الله طرفة عین فما یعملون عملا و لا یقولون الا الدعاء علی الاولین و البرائة منهما و الولایة لا هل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله.» یعنی:«خداونددرپشت مغرب شهری داردبه نام«جابلقا» ودرآن هفتادهزارامت است که همشان مثل این امت هستند ولی به اندازه ی چشم به هم زدنی نافرمانی
 نمی کنند آنان هیچ عملی و کلامی نمی گویند مگر نفرین بر آن دو و بیزاری جستن از آنها و اقرار به ولایت اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله.»
ب. همچنین از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند:« ان من وراء ارضکم هذه ارضا بیضاء ضوءها منها ، فیها خلق یعبدون الله ، لا یشرکون
به شیئا ، یتبرون من فلان(ابابکر) و فلان(عمر) .»

یعنی : « خدا را در پس این سرزمین ، سرزمینی است درخشان که پرتو نور این زمین از آن است . و در آن موجوداتی به سر می برند ، خدا را عبادت می کنند و شرک به او پیدا نمی کنند و از فلانی(ابابکر) و فلانی(عمر) بیزاری می جویند.»
ج. و نیز امام صادق علیه السلام در روایت دیگری فرمودند:« ان من وراء عین شمسکم هذه اربعین عین شمس، فیها خلق کثیر ، و ان من وراء
 قمرکم اربعین قمرا فیها خلق کثیر لا یدرون ان الله خلق آدم ام لم یخلقه ، الهموا الهاما لعنة فلان(ابابکر) و فلان(عمر).»?
یعنی درپشت این چشمه ی خورشید شما چهل چشمه ی خورشیددیگر است ودرآنها خلق بسیاری است و در پشت این ماه شما چهل ماه دیگر است و در آنها خلق بسیاری وجود دارد که نمی دانند خدا آدم را آفریده یا نه ، ولی بیزاری و لعن بر فلانی(ابابکر) و فلانی(عمر) به آنها الهام شده است .»
د. و از امام رضا علیه السلام نقل شده است که فرمودند :« ان الله خلف هذا النطاف زبرجدة خضراء منها اخضرت السماء. قلت:و ما النطاف؟ ؟
قال : الحجاب ، و لله عزوجل وراء ذلک سبعون الف عالم اکثر من عدد الجن و الانس و کلهم یلعن فلانا(ابابکر) و فلانا(عمر)».?
یعنی:«خداوندرا پشت این نطاق (نطاف) آسمان زبرجد سبزی است که به واسطهی آن ، آسمان سبز می گردد.گفتم : نطاق (نطاف) چیست؟ فرمودند : پرده است. وخدا را پشت آن هفتاد هزارعالم است بیش از تعدادجن و انس و تمامی آنانفلانی(ابابکر) و فلانی(عمر) را لعنت می کنند.»


 «دوستان بحث وحدت بنا به گفته شهید بزرگوارمرتضی مطهری به معنای فراموش کردن اختلافات و برادر شدن با آنها نیست بلکه ما با حفظ اعتقادات خویش با آنها در مقابل دشمن مشترک متحد می شویم »

1.فرحة الزهرا؛ به نقل از: بصائر الدرجات؛ ص490، ح1.
2. فرحة الزهرا؛ به نقل از: بصائر الدرجات؛ ص490، ح2.
3. فرحة الزهرا؛ به نقل از: بصائر الدرجات؛ ص490، ح3.
4.بحار الانوار : النطاق.
5. فرحة الزهرا؛ به نقل از: مختصر بصائر الدرجات؛ ص12.




موضوع مطلب : اعتقادات, خلفاء, عیدالزهراء

درباره وبلاگ

هر چه شکفتم تو ندیدی مرا. رفتی و افسوس نچیدی مرا. ماندم و پژمرده شدم ریختم. تا که به دامان تو آویختم. دامن خود را متکان ای عزیز. این منم ای دوست به خاکم مریز. وای مرا ساده سپردی به باد. حیف که نشناخته بردی ز یاد. همسفر بادم از آن پس مدام. میگذرم بی خبر از بام وشام. میرسم اما به تو روزی دگر. پنجره را باز گذاری اگر.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 206554



>